유학 연수 상담수속은

  • 에듀브릿지에세이

Essay 관련정보 보기

HOME > Essay Writing > Essay 관련정보 > 보기

제목

대학 지원서 작성 시 주의해야 할 점들

작성자에듀브릿지

작성일2013.10.11

조회수2,153

미국 대학 지원서 작성 시 저지르지 말아야 할 실수

 

미국 각 대학의 입학 담당자들이 대학에 지원 시 저지르지 말아야 할 주의 사항을 아래와 같이 지적하고 있습니다.

 

대부분의 미국 대학 입학 담당자들은 지원자가 사소한 실수를 하는 것을 용납하지 않습니다. 예를 들어 지원서 외국에서 학사 학위를 취득 하였다는 내용을 기재 할 때, ‘international baccalaureate’을 기재해야 하는데 실수로 ‘international bachelorette(국제 처녀)’라고 기재 했다면 지원자가 자신이 작성 한 지원서에 대해 얼마나 부주의 했는지를 지적 할 것이고, 이런 종류의 스펠체크 부주의는 결국 지원자로부터 입학 기회를 박탈 할 것입니다.

 

각 대학 입학 담당자들은 매일 셀 수 없을 정도로 많은 지원서를 받고 심사 해야 함으로, 이렇게 사소한 실수가 있는 지원서는 바로 입학 거절이라는 쓰레기 통에 버려진다는 사실을 간과해서는 안 될 것입니다.

 

다음은 지원서 작성 시, 혹은 지원 시 꼭 주의 해야 할 내용들입니다.

 

 

첫째, 지원서 작성 전 지원안내사항 (Application Instruction)’을 꼼꼼히 읽고 지시에 따라야 합니다.  예를 들어, 사려 깊지 못한 미국 학생의 경우 외국학생만이 작성 해야 할 비자 소지 유무에 대한 질문에 대답을 하는 경우도 있습니다.

 

둘째, 부모님 등 기타 가족에게 자신의 지원에 관한 내용을 일임해서는 안됩니다. 많은 경우, 지원자를 대신 해 부모님들이 직접 입학처에 쉴새 없이 전화를 하기도 합니다. 하지만, 이런 것은 바람직하지 못합니다.

 

셋째, 지나치게 긴 내용의 이력서(resume)를 작성 하지 마십시오.  많은 경우, 학생들은 자신의 과외활동, 수상경력, 업적 등에 관해 자랑스럽게 알리기 위해 심지어 세 장 분량의 이력서를 작성 하는 경우도 있습니다. 그리고, 경우에 따라서는 출신 고교의 입학 담당 교사가 이런 것을 장려 하는 경우도 있습니다. 하지만, 지원자는 정말 꼭 필요한 내용만을 선별하여 한 장 분량의 이력서로 압축해 작성 해야 함을 유념해야 합니다.

 

넷째, 온라인 지원서를 이용 할 경우, 최종적으로 제출 (submission)’ 버튼을 클릭 하기 전 다시 한번 모든 내용이 제대로 입력 되었는지 검토(proofreading)’한 후 제출 해야 합니다. 온라인 상에서 맞춤법 검사(spell-check)’만으로 모든 것이 해결 되지 않습니다.  고유 명사 등 스펠체크로 커버 하지 못하는 부분도 있으므로 반드시 육안으로 다시 한번 검사를 해야 합니다.

 

다섯째, 지원서 제출 시 최후 몇 분까지 일부러 기다리지 마십시오. , 공지된 지원서 마감 일시까지 기다렸다가 온라인 지원서를 제출 하는 경우 수많은 지원서가 접수 되는 과정에 실수로 미 제출 되는 사례도 있습니다.  물론, 대부분의 학교가 지정된 원사 마감 일시에 유예기간(grace period)을 적용하여 구제를 하기도 하지만 가급적 지정된 마감 일시 이전에 지원서를 제출 하는 것이 바람직할 것입니다.

 

여섯째, 에세이 등을 작성 할 때, 자신 등에 대하여 반복된 내용 기술을 삼가 해야 합니다. 예를 들어, 입학 담당자가 지원자가 반복해서 자신의 똑 같은 생각을 기술 한 지원서를 받는 다면 십중팔구 입학을 거절 할 것입니다. 에세이 작성 시 첫 번째 질문 답변에 했던 내용은 두 번째 질문 답변에서 반복 되는 것을 피하며 새롭고 신선한 것으로 대신해야 합니다.

 

일곱째, 누구나 쉽게 얻을 수 있는 뻔한 정보에 관해 입학담당자에게 질문하는 것을 삼가 해야 합니다. 예를 들어, 학교 입학 설명회가 있을 경우, 해당 학교의 특징, 설명자 자신이 생각하는 대학의 가장 좋은 점 등에 관해 묻는 것은 좋으나, 그 대학에 지원을 위해 필요한 최소한의 토플 성적이나 고교 성적 등 어느 곳에서나 조금만 노력하면 쉽게 찾을 수 있는 정보에 관해 질문 한다는 것은 지원자 자신이 학교 지원을 위해 얼마나 준비 되지 않았는지를 보여 주는 것이라 판단 할 것입니다.

 

여덟째, 진부한 Personal Statement를 작성 하지 마세요. 전후 문맥상 설명하지 않더라도 누구나 다 알 수 내용의 Statement는 설득력이 없습니다. 따라서, 창의적이고 독창적인 내용의 Statement에 높은 점수를 주게 될 것입니다.

 

아홉째, 에세이 작성 시 지원하는 학교에 맞는 에세이를 작성 해야 합니다. , 에세이 하나를 작성 한 후 여러 학교에 지원 시 간혹 지원자들은 내용 중 기재 된 학교의 이름을 적절하게 바꾸는 작업을 잊는 경우가 있습니다. , Northwestern에세이를 작성 하면서 학교명에 Rice를 삽입한다면 큰 실수 일 것입니다.  간혹, 구체적인 에세이 작성 시 지원 학과의 교수님과 그 교수님의 관심 전공 분야 등에 관해 언급 하는 경우가 있습니다. 하지만, 여러 학교 에세이를 동시에 준비 하다 보면, 간혹 이런 내용을 바꿔서 잘 못 기재하는 경우가 종종 있습니다. 이점 유의 하시어 최종적으로 교정을 볼 때 모든 주의를 기울여야 할 것입니다.

 

열 번째, 과외 활동 등 날조된 내용 기재를 삼가 해야 합니다. , 입학담당관은 지원자의 열정이 어디서 비롯 되었는지, 이제껏 없었으나 고3때 갑자기 생긴 진정한 관심사가 무엇인지를 알고 싶어 합니다. 그들은 지원자가 경험한 과외 활동의 양보다는 질에 더 많은 관심을 갖게 됩니다. 과외 활동을 통에 지원자 개인의 인성이 어떻게 발달 되었는지 등등에 관해 알고 싶어 할 것입니다.

 

열 한번째, 지원 하고자 하는 학교에서 요구 하는 교과과정요건을 꼭 체크 하여야 합니다.  많은 학생이 고교 1~2학년때 장례 자신의 직업 및 전공에 관해 고민 하게 됩니다.  그리고, 실제 대학의 경우 특정 전공 지원자에게 고교 과정에 필수 적으로 이수 해야 하는 교과 과목을 지정 하고 있습니다. 예를 들어, 공대에 지원하는 학생의 경우 고교에서 physics calculus를 이수 할 것을 요구 하고 있습니다.

 

열두 번째, 지원서 질문에 답변을 하지 않음으로 인해 입학담당자 쓸데 없는 수고를 하지 않도록 해야 합니다. 만일 여러분 성적표 혹은 활동 리스트에 질문을 유발 시킬 수 있는 무엇인가가 있다면, 거기에 명확히 답변을 해야 합니다.

 

 

Avoid These Big College Application Mistakes

 

Admissions staffers from across the U.S. tell you what not to do when applying to college.

 

By COURTNEY RUBIN

September 11, 2013

 

Colleges are sure to find your international baccalaureate degree impressive – but not if you call it an "international bachelorette" on your application. That's a spell-check-induced gaffe cited by deans of admission at more than a couple schools. 

What are some other mistakes that drive college admissions staffers crazy – and sometimes send the applicant straight to the rejection pile? U.S. News asked pros from around the country to weigh in on what they'd strongly rather you notdo. Here are some of the highlights. 

[Get additional tips and advice on applying to college.] 

Robert Barkley 
Director of undergraduate admissions, Clemson University 

Neglecting to read directions: We have a place on our application that is marked clearly for international students. But we have gotten applications from American students who have not read that, and where it asks, "Do you have a visa?" they say yes. 

And when it asks what kind, we're expecting to see an F1 or a J2, something administered by [the government]. In one case we got Bank of America. And where we asked for the number of the visa, we got the credit card number. We were not impressed. 

Tom Weede
Vice president for enrollment management, Butler University  

Letting parents take the lead: It doesn't tell us that a student is interested if we get 15 phone calls from Mom. Some parents are annoying – we get that. We try not to hold it against the student, as long as he or she has played a role in the process. We want families involved. But the student needs to take the lead.

Leigh A. Weisenburger
Dean of admission and financial aid, Bates College 

Submitting a lengthy resume: At my stage in my career, I shouldn't have a three-page resume. So no 17-year-old should be submitting a three-page resume. 

I know many college counselors encourage students to write one as a process to help the kid recognize all she's accomplished, but we don't need to see it if you've filled out the application properly. It just rubs me the wrong way when students submit a resume rather than filling out the activity portion of the application. 

Debra Chermonte
Dean of admissions and financial aid, Oberlin College 

Hitting submit without proofreading: Using spell-check isn't enough – you have to proofread. Julie Taymor, who wrote and directed "The Lion King," is a graduate of Oberlin, and we had a student who was really passionate about [Taymor's] work and wrote a really well-done essay about it. But she neglected to proof it, and throughout she referred to the musical as "The Loin King." 

She didn't get in. It wasn't just because of that; it didn't help, though. It was a really good essay, but that just put the pause button on it. 

[See 10 tips for writing the college application essay.] 

Julie Shimabukuro
Director of undergraduate admissions, Washington University in St. Louis 

Waiting until the last minute: Many students who submit on the date of the deadline assume that everything transmitted and was received. But sometimes things are lost in cyberspace. 

By the time we process the thousands of pieces of information that come in on the final day, the actual deadline has come and gone, and it's possible that something is still missing. We try to give a few days' grace period, but colleges and universities expect you to confirm that your application has been received and that it is complete. 

Amy Jarich 
Assistant vice chancellor and director of undergraduate admissions,University of California—Berkeley 

Repeating yourself: When I keep hearing the same thought over and over, I really feel like it's a missed opportunity. In the application, real estate is so valuable! 

Each part of it should be telling us something new ... If you've told us in one essay how you live with your extended family and how important that is in your life, don't tell us in the second essay about how the person you most admire is your grandmother ... You want us to think: "That brings a new piece to this puzzle. I like that." 

Emily Simmons
Associate dean of admissions, Emory University 

Asking for information easily found: When you're visiting colleges or meeting a visiting admissions counselor, ask for information you won't be able to find out anywhere else: the personality of the campus, the counselor's favorite things about the school. 

If you're asking us about test scores, it sounds like you haven't done your research or like you're asking a question just to ask a question, maybe because your parents told you to. We're not keeping track of who asks ridiculous questions. But if you ask thoughtful questions, it's a chance to wow us.

[Check out 10 tips for an effective college visit.] 

Henry Broaddus
Dean of admission, College of William and Mary 

Giving colleges what you think they want: Please, please don't give us the personal statement that opens with a couple of minutes left in the game and ends with how winning isn't everything or how you learned the value of teamwork! 

Or the classic service trip essay that's about how everyone can make a difference. Or how if everyone just rolled up their sleeves and worked together we could solve everything. We're a lot more interested in the rough edges. Tell us something original. 

Chris Muñoz
Vice president for enrollment, Rice University 

Writing a one-size-fits-all essay: If you write an essay for a university, and then you write that essay again and it's just a matter of changing the name of the university, then it's probably going to be a poor essay. And yes, we have gotten students who forget to change "Northwestern" to "Rice." 

It's not just about name-checking a faculty member or academic program, either. How does a faculty member's work speak to you as an applicant? Why, specifically, have you chosen us? Demonstrating true interest and care can make a difference on the margin. And when you're talking about universities that admit under 20 percent of applicants, you may need it. 

Sarah Richardson
Director of admissions and scholarships, Creighton University 

Trumping up your extracurriculars: We want to know where a student's passions lie, and genuine interests tend not to appear suddenly in senior year. I'd rather see quality over quantity. 

And students need to help us develop an understanding of the personal significance, not just with the essay, but when submitting information about extracurricular involvements. When they detail the amount of time that they spend with those activities, as well as any leadership roles they've taken on, that allows us to understand the level of commitment. 

Kelly A. Walter
Associate vice president and executive director of admissions, Boston University 

Failing to check curriculum requirements: Students today often begin their college searches during freshman and sophomore year, and they do an exceptional job of learning about majors and general admission requirements. But they don't dig down that extra level, to specific curriculum requirements – it's the one area of the application process students pay the least attention to, in my experience. 

For example, we expect students wanting admission to our engineering program to enroll in physics and calculus in high school. There's nothing more disappointing than to review an application of a student who might otherwise be competitive for admission and realize she is ineligible because she didn't take the required courses. 

Karen S. Giannino
Senior associate dean of admission, Colgate University 

Forcing colleges to fill in the blanks: If there's something on your transcript or in your activities list that would raise a question, answer the question. If maybe you've gone all the way up to Honors French 3, and then you're not taking a language senior year, that's a question for an admissions officer: Why didn't she continue to take French? 

Maybe it was a scheduling conflict. Tell us, so we don't just assume you decided to take it easy senior year. And get some adult – not your parents – to look at the file you've put together and invite them to ask you questions about it. It doesn't have to be an adult in the know. Sometimes naive questions are the best ones. 

This story is excerpted from the U.S. News "Best Colleges 2014" guidebook, which features in-depth articles, rankings and data.

파일 다운로드 :

  • 페이스북 공유
  • 트위터 공유
  • 미투데이 공유
  • 요즘 공유
  • 인쇄하기
 
이름 : 비밀번호 : 스팸방지코드 :